REGULAMIN SKLEPU
Produkty oferowane w Sklepie są sprzedawane przez Karolina
Serzysko prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą CARO-LINE Karolina
Serzysko NIP 8262201465 REGON 369330705 wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, adres do kontaktu:
kontakt@caro-line.pl , dalej jako Sprzedawca.
§1 PODSTAWOWE POJĘCIA
Wyjaśnienie podstawowych pojęć:
1. Cena – wartość
wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient zobowiązany jest zapłacić, a w
przypadku treści/usługi cyfrowej – także cyfrowe odwzorowanie wartości;
2. Dzień roboczy -
dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy;
3. Dowód zapłaty –
faktura lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług
lub w oparciu o inne przepisy obowiązującego prawa przesyłane Klientowi;
4. Dostawa –
oznacza dostarczenie Klientowi Produktu przez Sprzedawcę;
5. Dostawca –
podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca, a którego zadaniem jest
zrealizowanie dostawy (szczegółowe informacje dot. dostawców i form dostawy
określono na stronie Sprzedawcy);
6. Klient –
podmiot, który planuje dokonać zakupu lub dokonuje zakupu produktu/-ów, tj. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność
do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie
obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności
prawnych, osoba prawna, oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości
prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza
zawrzeć Umowę ze Sprzedawcą, zwana również Użytkownikiem;
7. Konsument –
osoba fizyczna, dokonująca zakupu do celów, które nie są bezpośrednio związane
z jej działalnością gospodarczą/zawodową;
8. Oferta –
propozycja sprzedaży zawierająca istotne elementy Produktu (m.in. opis
produktu, indywidualna propozycja Sprzedawcy).
9. Przedsiębiorca
– osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą
prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym
imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu;
10. Przedsiębiorca na
prawach konsumenta – osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z
jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że umowa ta nie
posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na
podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej;
11. Produkt –Towar
lub Usługa oferowana przez Sprzedawcę w Sklepie, przeznaczona do sprzedaży;
Produkt ma charakter odpłatny, chyba że wskazano inaczej;
12. Produkt fizyczny
– produkt podlegający wysyłce fizycznej pocztą/kurierem
13. Regulamin –
niniejszy Regulamin sprzedaży określający zasady korzystania ze Sklepu,
składania zamówień oraz zasad realizacji zamówień przez Sprzedawcę;
14. Sklep/strona internetowa
– strona, na której prowadzona jest sprzedaż produktów przez Sprzedawcę
15. Towar – rzecz
będąca przedmiotem umowy zawartej pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;
16. Umowa – wzajemne
uzgodnienia Sprzedawcy i Klienta określające wzajemne prawa oraz obowiązki;
17. Usługa – usługa
świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta.
§2 ZASADY WSPÓŁPRACY I ZAWARCIA UMOWY
1. Warunki
realizacji umowy i zasady współpracy określają Regulamin oraz Oferta.
2. Regulamin oraz
Oferta nie wyłączają ani nie ograniczają wynikających z bezwzględnie
obowiązujących przepisów prawa uprawnień Klienta będącego Konsumentem lub
Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
3. W przypadku
rozbieżności między treścią Regulaminu a Ofertą, wiążąca jest Oferta.
4. Umowa zostaje
zawarta z chwilą akceptacji przez Klienta Regulaminu, dokonania płatności oraz
potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji z
zastrzeżeniem postanowienia poniżej.
5. W sytuacji gdy
termin płatności przypada po zawarciu Umowy, Umowa zostaje zawarta z chwilą
akceptacji Regulaminu przez Klienta i przyjęcia zamówienia do realizacji przez
Sprzedawcę.
§3 CENA
1. Cena jest ceną
brutto i obejmuje wszystkie podatki wymagane przepisami prawa, z zastrzeżeniem
sytuacji gdy Sprzedawca wskazał jednoznacznie, że cena jest ceną netto i należy
do niej doliczyć podatek VAT.
2. Cena nie
zawiera informacji odnośnie kosztów dostawy czy innych kosztów, które Klient
zobowiązany będzie ponieść, a o których to kosztach będzie poinformowany przed
złożeniem zamówienia.
3. Ceną obniżoną
jest cena obowiązująca na skutek obniżenia ceny Produktu.
4. Ceną najniższą
jest najniższa cena za Produkt, która obowiązywała w okresie 30 dni przed
wprowadzeniem obniżki, a w przypadku produktu oferowanego do sprzedaży w
okresie krótszym niż 30 dni – ceną najniższa jest cena najniższa obowiązująca w
okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do dnia wprowadzenia
obniżki.
5. W przypadku
obniżenia ceny Produktu, który ulega szybkiemu zepsuciu lub ma krótki termin
przydatności – obok ceny za Produkt, Sprzedawca uwidacznia także informację o
cenie sprzed pierwszego zastosowania obniżki.
6. W przypadku gdy
Sprzedawca stosuje procedurę indywidualnego dostosowania ceny na podstawie
zautomatyzowanego podejmowania decyzji, Sprzedawca informuje o tym Klienta
przed złożeniem zamówienia.
§4 ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
1. Klient może
korzystać ze Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Zamówienia składane w soboty, niedziele lub
święta są rozpatrywane następnego dnia roboczego.
2. Rozliczenia transakcji płatnościami
elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta
za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl. Obsługę płatności elektronicznych i
kartą płatniczą prowadzi:
Przelewy24.pl
– spółka PayPro S.A. Agent Rozliczeniowy z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby:
ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań), wpisany do Rejestru Przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe
Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, REGON 301345068.
3. Płatności można
dokonać za pomocą przelewu tradycyjnego, przelewu elektronicznego, kartą
płatniczą lub kredytową, płatnością BLIK oraz za pośrednictwem innych płatności
oferowanych przez Serwis, a także za pobraniem (o ile tego sposobu nie
wyłączono przy zakupie konkretnego Produktu).
4. Klient ma
obowiązek dokonać płatności niezwłocznie po złożeniu zamówienia, o ile nic
innego nie wynika z Oferty lub wybranego przez Klienta sposobu płatności.
5. W celu zakupu
Produktów przez Sklep należy:
1) wybrać
Produkt/-y, które chce się kupić, spośród opcji dostępnych na stronie, poprzez
kliknięcie przycisku „dodaj do koszyka” lub przycisku analogicznego;
2) po wybraniu
Produktów należy wskazać wymagane informacje (np. dane Klienta, sposób
płatności, sposób dostawy);
3) zapoznać się z
informacją o łącznej cenie za wybrane Produkty, w tym za dostawę oraz o innych
dodatkowych kosztach, wynikających ze złożonego zamówienia;
4) zaakceptować
Regulamin i zamówienie, a także dokonać płatności za zamówienie zgodnie z
wybranym sposobem płatności. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca prześle
potwierdzenie złożenia zamówienia.
Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie w przypadku
niedokonania płatności przez Klienta w terminie 3 dni roboczych od dnia
złożenia zamówienia lub w przypadku wypełnienia przez Klienta formularza
zamówienia w sposób uniemożliwiający jego prawidłową realizację pomimo wezwania
Klienta do uzupełnienia/poprawienia danych pod rygorem anulowania zamówienia.
§5 ZASADY REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
Produkty fizyczne
1. Termin na
realizację zamówienia, w tym na dostawę Produktów, jest uzależniony od
wskazanego przez Sprzedawcę terminu przygotowania zamówienia, a następnie od
terminu dostawy przewidzianego dla wybranego przez Klienta sposobu dostawy. W
przypadku gdy z Oferty nie wynika inaczej, Termin dostawy wynosi od 1 dni do 6
Dni roboczych.
2. Termin na
realizację zamówienia, w tym na dostawę Produktów, należy liczyć od dnia
zawarcia umowy.
3. Sprzedawca
informuje Klienta o:
1) terminie
przygotowania zamówienia przez Sprzedawcę w Dniach roboczych oraz
2) terminie
dostawy Produktów przez Dostawcę w Dniach roboczych – w zależności od wybranego
przez Klienta sposobu dostawy.
4. Dostawa
realizowana jest na terenie Polski. W przypadku dostaw realizowanych poza
Polskę lub innymi wskazanymi wyżej krajami, Klient uzgadnia indywidualnie ze
Sprzedawcą szczegółowe warunki dostawy.
5. Dostawa jest
realizowana na adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia lub do
punktu odbioru wskazanego przez Klienta – w zależności od wybranego sposobu
dostawy.
7. W razie
problemów z dostarczeniem przesyłki przez Dostawcę, takich jak m.in.
nieobecność Klienta pod wskazanym adresem, Dostawca pozostawia awizo pod tym
adresem lub e-mailowo/telefonicznie ustala inny termin, w którym możliwe będzie
dostarczenie zamówienia. W przypadku nieodebrania zamówienia w wyznaczonym
terminie, zamówienie zostanie odesłane do Sprzedawcy. Po odesłaniu, zostanie
ustalony z Klientem nowy termin dostawy oraz określone zostaną koszty ponownej
dostawy.
8. Klient powinien
zbadać odebrane zamówienie przy odbiorze przesyłki, a w razie stwierdzenia
nieprawidłowości – ma prawo zażądać od Dostawcy sporządzenia protokołu z
odbioru.
§6 WARUNKI TECHNICZNE
1. Klient może
korzystać ze Sklepu zgodnie z Regulaminem i obowiązującymi przepisami.
2. Sprzedawca
oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług
świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i
modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci
powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej
zagrożenia.
3. W celu
skorzystania ze Sklepu lub złożenia zamówienia, konieczne jest posiadanie przez
Klienta:
1) aktualnej
wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do
Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);
2) aktywnego konta
poczty elektronicznej.
4. W przypadku gdy
do skorzystania ze Sklepu lub Produktów konieczne będzie spełnienie dodatkowych
wymagań technicznych, Klient zostanie o tym poinformowany przed skorzystaniem
ze Sklepu lub przed złożeniem zamówienia na Produkt.
§7 PRAWA AUTORSKIE I LICENCJE
1. Wszelkie
materiały udostępniane przez Sprzedawcę, w tym teksty, zdjęcia, grafiki,
multimedia oraz znaki towarowe są utworem w rozumieniu ustawy o prawie
autorskim i prawach pokrewnych, podlegającym ochronie prawnej.
2. Prawami
autorskimi do ww. materiałów dysponuje Sprzedawca bądź inny podmiot, od którego
Sprzedawca uzyskał odpowiednią licencję. Materiały mogą być też wykorzystywane
przez Sprzedawcę w oparciu o inną podstawę prawną.
3. Wszelkie
materiały udostępniane przez Sprzedawcę mogą być wykorzystywane wyłącznie przez
Klienta na własny użytek, o ile nic innego nie wynika z Oferty. Nieuprawnione
jest dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie, zgrywanie i pobieranie w
jakikolwiek sposób materiałów poza zakresem dozwolonego użytku.
4. Sprzedawca
udziela Klientowi niewyłącznej licencji, bez prawa do udzielania sublicencji
oraz bez ograniczeń terytorialnych. Ograniczenia czasowe wynikają z Oferty lub
z niniejszego Regulaminu. Wynagrodzenie z tytułu udzielenia licencji zostało
uwzględnione w cenie.
5. Klient ma prawo
do korzystania z materiałów na następujących polach eksploatacji:
1) w zakresie zapisu
utworu oraz wydruku - zapis techniką cyfrową na Koncie Użytkownika lub w inny
sposób dozwolony przez Sprzedawcę; wydruk może być dokonany na własne potrzeby
korzystania z materiałów;
2) modyfikacji
utworu na własne potrzeby w zakresie wynikającym ze wskazówek,
instrukcji/instrukcji wideo, komentarzy.
6. W przypadku
naruszenia zakazu, o którym mowa w niniejszym paragrafie, w tym naruszenia praw
autorskich, Sprzedawca ma prawo domagać się od Klienta odszkodowania i
zadośćuczynienia. Klient w ww. zakresie może ponosić odpowiedzialność cywilną
lub karną.
§8 REKLAMACJA I GWARANCJA
1. Niniejszy
rozdział określa zasady odpowiedzialności za zgodność świadczenia z Umową
zobowiązującą do przeniesienia własności Towaru na Konsumenta oraz
Przedsiębiorcę na prawach konsumenta w zakresie umów zawartych od dnia 1
stycznia 2023r.
2. Do umów
zobowiązujących do przeniesienia własności towaru, w tym w szczególności umów
sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będącej towarem, nie stosuje się
przepisów działu XI księgi trzeciej II tytułu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r.
– Kodeks cywilny, a jedynie ustawę o prawach konsumenta. Szczegółowe informacje
dot. ww. zasad znajdują się w ustawie o prawach konsumenta, a niniejszy
Regulamin nie ma na celu ich ograniczenia lub zmiany.
3. Jeżeli Towar
jest niezgodny z umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany lub w
przypadkach określonych w ustawie o prawach konsumenta – również odstąpienia od
umowy.
4. Sprzedawca może
dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy,
gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w
sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych
kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub
wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia towaru do
zgodności z umową. Klient udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub
wymianie.
5. Jeżeli Towar
jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo
odstąpieniu od umowy, gdy:
1) Sprzedawca
odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową lub nie doprowadził Towaru do
zgodności z umową
2) brak zgodności
Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar
do zgodności z umową;
3) brak zgodności
Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny
albo odstąpienie od umowy;
4) z oświadczenia
Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do
zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla
Klienta.
6. Klient nie może
odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność Towaru z umową jest nieistotna.
7. W razie
odstąpienia od umowy Klient niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt.
Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, ale nie później niż w terminie
14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
8. Klient może
złożyć reklamację dotyczącą niezgodności Towaru z umową wysyłając ją na adres
Sprzedawcy kontakt@caro-line.pl. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające
identyfikację Klienta, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją.
W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji uniemożliwiającej jej
rozpatrzenie, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem
pozostawienia reklamacji bez rozpoznania. Klient może złożyć reklamację z
wykorzystaniem wzoru FORMUARZ REKLAMACYJNY do pobrania w zakładce zwroty.
Niniejsza procedura ma odpowiednie zastosowanie do uprawnień wynikających z §9
Regulaminu.
9. Sprzedawca
rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, o ile nic
innego nie wynika z przepisów szczególnych. Odpowiedź przesłana zostanie na
adres e-mailowy Klienta lub w inny sposób wskazany przez Klienta.
10. Postanowień
niniejszego rozdziału nie stosuje się do Towaru, który służy wyłącznie jako
nośnik treści cyfrowej.
11. Poza
uprawnieniami wynikającymi z rękojmi, niektóre Towary mogą być objęte
gwarancją. W takim przypadku, informacje dotyczące gwarancji zostaną określone
m.in. w Ofercie lub w odrębnym dokumencie zgodnie z zasadami przewidzianymi w
ustawie o prawach konsumenta.
§9 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Niniejszy
rozdział określa zasady odstąpienia od umowy przez Konsumenta oraz
Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
2. Klient będący
Konsumentem lub Przedsiębiorcą działającym na prawach konsumenta ma prawo
odstąpić od umowy w terminie 14 dni z zastrzeżeniem postanowień poniżej. W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od
umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o tym w drodze jednoznacznego
oświadczenia, wysyłając np. e-mail lub pismo na adres wskazany w Regulaminie.
3. Prawo do
odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku umowy o:
1) o świadczenie
usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca
wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
2) o dostarczanie
treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest
zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną
i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo
odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał
Klientowi potwierdzenie otrzymania zgody;
3) przedmiotem
świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji
Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (tzw. towar
na zamówienie);
4) przedmiotem
świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin
przydatności do użycia;
5) przedmiotem
świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) cena lub
wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca
nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy;
7) przedmiotem świadczenia
są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
8) o świadczenie
usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny w przypadku, których
Klient wyraźnie zażądał od Sprzedawcy aby przyjechał do niego w celu dokonania
naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą
Klienta.
4. Klient, o
którym mowa w ust. 1 ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu
w związku z korzystaniem z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktu..
§10 KONTO UŻYTKOWNIKA
1. Sprzedawca
tworzy dla Klienta Konto Użytkownika, tj. indywidualny panel uruchomiony na
rzecz Klienta przez Sprzedawcę w celu korzystania z Produktów Sprzedawcy po
dokonaniu przez Klienta rejestracji i zawarciu nieodpłatnej umowy na utworzenie
i prowadzenie Konta Użytkownika, dalej jako Konto. Umowa na utworzenie i
prowadzenie Konta Użytkownika jest zawarta na czas nieokreślony.
2. Klient nie może
udostępniać Konta Użytkownika osobom trzecim lub posiadać kilka Kont
Użytkownika.
3. Założenie Konta Użytkownika jest konieczne
do uzyskania dostępu do Konta Użytkownika.
4. Sprzedawca
przesyła na wskazany przez Klienta adres e-mailowy informacje dotyczące
Konta Użytkownika. Klient ustanawia indywidualne hasło do
Konta. Klient ma obowiązek ustanowić indywidualne hasło również w przypadku,
gdy na potrzeby rejestracji Konta Użytkownika hasło generowane jest
automatycznie przez system. Po rejestracji Konta, Klient powinien niezwłocznie
ustanowić nowe hasło.
5. Klient może
zgłosić żądanie usunięcia Konta Użytkownika Sprzedawcy e-mailowo lub w inny
sposób przyjęty do komunikacji ze Sprzedawcą z zachowaniem 14-dniowego okresu
wypowiedzenia bez podania przyczyny.
6. Usunięcie Konta
Użytkownika może wiązać się z utratą dostępu do Produktów udostępnionych w
ramach Konta Użytkownika.
7. Sprzedawca może
wypowiedzieć umowę na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika:
1) z ważnych
przyczyn z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia (dotyczy Klienta
będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta); pod pojęciem
ważnej przyczyny należy rozumieć w szczególności naruszenie przez Klienta
postanowień Regulaminu lub przepisów prawnych, a także podejmowanie przez
Klienta działań sprzecznych z dobrymi obyczajami;
2) bez podania
przyczyny w trybie natychmiastowym (dotyczy Klienta, który nie jest Konsumentem
lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta).
§11 SZCZEGÓŁOWE POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
1. Postanowienia
wskazane w niniejszym paragrafie mają zastosowanie do Przedsiębiorcy, który nie
jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
2. Sądem właściwym
do rozstrzygania ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a
Przedsiębiorcą, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest sąd
właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
3. Przedsiębiorca,
który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma obowiązek zbadać
przesyłkę przy jej odbiorze. W razie dostrzeżenia wad i uszkodzeń –
Przedsiębiorca ma obowiązek sporządzić protokół
przy odbiorze. W przypadku
niedopełnienia ww. formalności, Sprzedawca nie odpowiada za wady i uszkodzenie
Produktu powstałe od chwili przyjęcia go przez Dostawcę aż do wydania go
Przedsiębiorcy oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
4. Strony
wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niezgodności Towaru z umową/wady
rzeczy względem Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach
konsumenta.
5. Sprzedawca ma
prawo wypowiedzieć Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach
konsumenta umowę w trybie natychmiastowym. W tym celu Sprzedawca przesyła
Przedsiębiorcy na adres e-mailowy lub adres korespondencyjny oświadczenie w
przedmiocie wypowiedzenia umowy. Przedsiębiorca zrzeka się jakichkolwiek
roszczeń w tym zakresie.
6. Sprzedawca nie
ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do
Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
§12 OPINIE O PRODUKTACH
1. Opinie
dotyczące Produktów publikowane przez Sprzedawcę są przez niego weryfikowane.
2. caro-line.pl
zastrzega sobie prawo do odmowy publikacji w przypadku gdy:
a. jest sprzeczna z
prawem lub dobrymi obyczajami, w szczególności wzywa do nienawiści rasowej,
wyznaniowej, etnicznej.
b. narusza
jakiekolwiek prawa osób trzecich.
c. zawiera odnośniki do konkurencyjnych stron internetowych.
3. Weryfikacja
następuje poprzez porównanie danych osobowych lub szczegółów współpracy z
danymi i informacjami posiadanymi przez Sprzedawcę.
§13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W czasie
trwania siły wyższej, Strony umowy zwolnione będą od wszelkiej
odpowiedzialności za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeżeli tylko
okoliczności zaistnienia siły wyższej będą stanowiły przeszkodę w wykonaniu
umowy. Powyższe ma zastosowanie również w okresie bezpośrednio poprzedzającym
lub następującym bezpośrednio po wystąpieniu siły wyższej, jeżeli tylko we
wskazanym okresie oddziaływanie siły wyższej będzie stanowiło przeszkodę w
wykonaniu umowy.
2. Przez „siłę
wyższą” należy rozumieć zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym,
całkowicie niezależne od woli i działania Stron, którego nie można było
przewidzieć i niemożliwe było jego zapobieżenie, w szczególności takie
zdarzenia jak: powódź, włamanie, wojna, akt terroru, wprowadzenie stanu
wyjątkowego.
3. W sytuacji, gdy
Klient jest spoza kraju Sprzedawcy, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, wskazując informację o
swoim miejscu zamieszkania/siedzibie, żeby możliwe było rozliczenie podatku
zgodnie z obowiązującymi go przepisami.
4. W ramach
korzystania z Produktów zabrania się dostarczania informacji o charakterze
bezprawnym oraz działania w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub
naruszający dobra osobiste osób trzecich.
5. Polubowne
rozpatrywanie sporów i rozpatrywania reklamacji. Konsument ma możliwość
zwrócenia się do:
1) stałego
polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z
zawartej umowy;
2) wojewódzkiego
inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania
mediacyjnego, w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a
Sprzedawcą;
3) powiatowego
(miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której
statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy w sprawie
umowy;
4) lub ma prawo
skorzystać z platformy ODR. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy
konsumentami i przedsiębiorcami http://ec.europa.eu/consumers/odr.
6. Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Regulaminu z ważnych przyczyn, w
tym w szczególności z powodu zmiany przepisów prawa w zakresie, w jakich zmiany
te wymuszają na Sprzedawcy również zmiany treści niniejszego Regulaminu, w
szczególności zmiany przepisów Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta,
ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także na mocy obowiązujących
decyzji UOKIK, PUODO lub orzeczeń sądowych w zakresie odpowiadającym wydanym
decyzjom/orzeczeniom oraz w przypadku istotnej zmiany czynników biznesowych, o
ile istnieje związek przyczynowo-skutkowy między ww. zmianą a zmianą kosztów
świadczenia usług przez Sprzedawcę.
7. Prawem
właściwym jest prawo polskie .
8. Sądem właściwym
jest sąd polski .
9. W przypadku
Klienta będącego konsumentem, postanowienia Regulaminu nie pozbawiają
konsumenta ochrony przyznanej przez przepisy prawa państwa jego zwykłego
pobytu, których nie da się wyłączyć na podstawie umowy. W przypadku gdy
przepisy, które obowiązują w państwie konsumenta są dla niego bardziej
korzystne, a przepisów tych nie można wyłączyć w drodze umowy, to znajdą one
zastosowanie w umowie zawartej między Klientem a Sprzedawcą.
10. Zasady dotyczące
przetwarzania danych osobowych uregulowane są w Polityce prywatności.
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie
14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy
wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy (w przypadku umów o świadczenie
usług)/ od dnia, w którym weszli w Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym
osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa – weszła w
posiadanie rzeczy, a w przypadku rzeczy dostarczanych partiami – z dniem
wejścia w posiadanie ostatniej z rzeczy. W przypadku umów o regularne
dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony – z chwilą wejścia w posiadanie
pierwszej z rzeczy przez Państwa lub osobę trzecią – wskazaną przez Państwa
(inną niż przewoźnik).
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy muszą Państwo
poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze
jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą
elektroniczną).
Nasze dane do kontaktu CARO-LINE Karolina Serzysko email :
kontakt@caro-line.pl tel: 504 969 502
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od
umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od
umowy wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania
przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu
wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z
wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu
dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez
nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w
którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia
od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych
sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji,
chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym
przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu
otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Proszę odesłać lub przekazać nam Produkt niezwłocznie, a w
każdym razie nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformowali
nas Państwo o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeśli odeślą nam
Państwo rzecz przed upływem 14 dni.
Będą musieli Państwo ponieść bezpośrednie koszty zwrotu
rzeczy, o ile nic innego nie wynika z Oferty
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości Produktu
wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę
proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do tej chwili, w której
poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.
Nasze dane do kontaktu CARO-LINE Karolina Serzysko email :
kontakt@caro-line.pl tel 504 969 502